Tuesday, January 20, 2009

rakyat oh rakyat

Salam sejahtera kepada semua rakyat Malaysia khususnya yang marah sesangat kat kerajaan yang memegang tanah air kita sekarang ini.

Aku tak tahu kenapa ramai yang tak suka dengan kerajaan sekarang ni. Aku bukan di sebelah kerajaan mahupun pembangkang. Aku cuma nak sedikit imput dari korang semua..kenapa tak suka sangat dengan kerajaan masa kini. Bagi aku kerajaan sekarang ni bagus...nak tahu sebab apa? sebab tengok negara kita sekarang ni macam mana kalau nak dibandingkan sebelum ni? dah berapa lama mereka pegang negara kita nie...lamakan...so dah nampak kan mereka melaksanakan tugas mereka. Mungkin ada segelintir dikalangan mereka yang membuatkan kita marah kepada mereka..

Itu semua aku tahu. Ramai yang tak suka dengan segelintir pemimpin kita sekarang ini..Tapi janganlah kita ikut sangat dengan pengaruh barat..Budaya kita kita harus amalkan. Janganlah kita buat rusuhan la gaduh la...macam-macam lagi la...Jatuh imej negara kita kat mata dunia tau...Dunia lagi suka kita bergaduh sesama sendiri...Satu dunia gelakkan bila negara kita menjadi huru hara..Dan aku rasa negara luar tunggu je nak jajah negara kita kalau keadaan kat negara kita ni hancur...Aku tak nak negara kita dijajah lagi...Cukuplah beratus tahun kena jajah.

So kengkawan semua...aku bukan nak apa..cuma aku nakkan imput korang semua kenapa korang tak suka sangat kat kerajaan nie dan bagilah jalan penyelesaian untuk kita bersama..

1 comment:

Anonymous said...

salam kenal .. ;) update